Backupin palauttaminen

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37
Backupin palauttaminen

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 16 Touko 2006, 01:02

Elieli.. Meni hermot sen Awardspacen kanssa, kun siellä oli ne sanafilterit ym, joten asensin PHP 4.4.2 ja MySQL 4.1.19 sekä Apache 2.0.55.. Pyörii siis Windows koneella.. Ja jollakin ihmeen kaupalla sain asennettua phpBB2.0.20:n ja siiihen CH EDition MOD:n.. Mutta joo tä on käynyt mulle ennenkin.. koskematon backup, ku yrittää palauttaa, pukkaa tällästä ruudulle:

Koodi: Valitse kaikki

General Error
Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1062 Duplicate entry 'rekister' for key 1

INSERT INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_id, word_common) VALUES('rekisteröityny', '345', '0')

Line : 980
File : admin_db_utilities.php
No siinähän meikäpoika kattoo että nojaa poistanpa tuon rivin ja se korjaa asian, kunnes tulee toinen errori, samanlainen, ajattelen että nojaa poistan sen ja olen onnellinen.. vaan ei ku tulee samaa vaan koko ajan ja ei oikeasti jaksa yli 15minuuttia poistella niitä rivi riviltä.. Ainoat MOD:t olivat ja OVAT tuo CH Edition..


Eli mitä ihmettä mun pitäs tehä että se backup toimii? Se palautti sen kyl jotenkute takasi, mut ku ei kokonaa ni sanoja puuttuu joka paikasta! :D
Tässä vähän lisäinfoa:


URL: (voin kertoa jos välttämäti tarvii YV:llä, kun sisältää meikäläisen IP:n)
Tyyli: CH Edition eli siis ptifo
Mitä MODeja on asennettuna: CH Edition 2.1.4c
Onko portattu versio käytössä: (en vieläkää tiedä mitä toi portattu meinaa :D
phpBB:n versio: 2.0.20
PHP versio: 4.4.2
Mikä tietokanta ja sen versio: MySQL 4.1.19
Palveluntarjoaja: Minä itse :D Omakone :)
Onko tämä asennettu itse: On
Onko tämä päivitys, mistä/mihin: Ei ole
Onko tämä foorumi konversio jostain toisesta foorumista: Ömm, eipä taida olla
Onko olemassa testitunnuksia, jos halutaan tulla kokeilemaan: Kyllä kai jos tuo toimii vajavaisella backupilla :D


kiitos _todella_ paljon sille kuka tietää (taikka veikkaa oikein) miten saan ongelmani korjattua sillä kategorioiden ja alifoorumien ynnämuiden viestien tekoon ei mennyt mitään 5 minuuttia.. Ja jo 2 kertaa joutun tehä asennuksen ja ihna oikeesti kolmatta ei huvittas :D Kiitos.. Kiitos.. Kiitos! :D

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 16 Touko 2006, 07:28

Millä toi varmuskopio on otettu?
Onko mukana drop table komenot?

Jos ei ole, niin tyhjennä tää olemassa oleva kanta ja kokeile palauttaa uudelleen.
(Jos siellä olemassaolevassa kannassa ei ole mitään kriittistä...)

TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 16 Touko 2006, 11:18

Lurttinen kirjoitti:Millä toi varmuskopio on otettu?
Onko mukana drop table komenot?

Jos ei ole, niin tyhjennä tää olemassa oleva kanta ja kokeile palauttaa uudelleen.
(Jos siellä olemassaolevassa kannassa ei ole mitään kriittistä...)
En oo muuttanut mitään asetuksia sieltä backup kohdasta silloin kun olen ottanu tuon, koska en tiedän niisät asetuksista mitään mitä ne tekee :D Eli olen ottanut vain Full Backup niin tulee varmasti kaikki mukaan.. Mutta siis koskaan en ole onnistuneesti saanut backuppia palautettua :D

Oliskos sulla joku ratkasu? (pakko olla!)


Kiitoksia nyt taas viel kerran :)

PS: mitä meinasit tuolla "olemassa olevan kannan tyhjentämisellä"?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 16 Touko 2006, 13:09

Asenna vaikka phpmyadmin ja aja truncate komento koko tietokannalle.
Sen jälkeen yritä palauttaa tuo tietokanta phpmyadminin kautta.

Voit myös kokeilla vaihtaa sinne backuppiin INSERT INTO komennot REPLACE INTO komennoiksi, jotka ylikirjoittaa siellä taulussa olemassa olevan datan.
Joku fiksu tekstieditori olis paikallaan, joka osaa vaihtaa tiedostosta kaikki haetut pätkät.

Toisaalta taas, jos otit ton backupin phpBB:n omalla kopiolla.
Sillä on paha tapa ottaa vain phpBB:n alkuperäiset taulut mukaan ja unohtaa MODien muutokset...

TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 16 Touko 2006, 13:44

Lurttinen kirjoitti:Asenna vaikka phpmyadmin ja aja truncate komento koko tietokannalle.
Sen jälkeen yritä palauttaa tuo tietokanta phpmyadminin kautta.

Voit myös kokeilla vaihtaa sinne backuppiin INSERT INTO komennot REPLACE INTO komennoiksi, jotka ylikirjoittaa siellä taulussa olemassa olevan datan.
Joku fiksu tekstieditori olis paikallaan, joka osaa vaihtaa tiedostosta kaikki haetut pätkät.

Toisaalta taas, jos otit ton backupin phpBB:n omalla kopiolla.
Sillä on paha tapa ottaa vain phpBB:n alkuperäiset taulut mukaan ja unohtaa MODien muutokset...
Jooh, no olin asentanu sen MOD:n ja otin sillä MOD:lla sen backupin jos hiffaat ;P eli siis periaatteessahan sen pitäs ottaa se koko homma niinku messii? ainaki se pysty luomaan ne kaikki foorumit ja alakfoorumit.. ja jotai topikkeja mihin ei kyl pääse varmaan ku ei oo päässy pistää koko sitä backuppii..

Hmm vois koittaa asentaa ton phpmyadminin, jos en osaa niin koitan sitten tota komentojen vaihtamista

Saako siitä muuten täydellisen backupin jos kopioi sen koko kansion jonneki mis on asennettu se vai tuleeko vaan se foorumi ettei tietokantaa jne tuu mukaa?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 16 Touko 2006, 13:53

Foorumin tiedostot ja tietokanta ei yleensä ole samassa paikassa, eli tulee vaan foorumin tiedostot.

TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 16 Touko 2006, 14:21

Lurttinen kirjoitti:Foorumin tiedostot ja tietokanta ei yleensä ole samassa paikassa, eli tulee vaan foorumin tiedostot.
Joo sitä mä vähän attelinki.. Tota phpmyadminii en saa nyt sit kai asennettuu tai en ainakaa osaa ku purin ne tiedostot kansioon localhost/pma/ ja sit siin scripts/setup.php tiedostossa se sanoo että

Koodi: Valitse kaikki

Can not load or save configuration
Please create web server writable folder config in phpMyAdmin toplevel directory as described in documentation. Otherwise you will be only able to download or display it.
Ton ehkä sais .htaccess tiedostolla tehtyy? mut en kyl osaa sitä.. ja windows xp:tä kun käytän niin niin.. cacls komentoa taas en osaa käyttää "oikein" :S Jotenka siis..? Tuo phpmyadmin olis ihan kiva saada kyl asennettuu..

Olisko jossaki jotain ohjeita miten saisin toteutettuu ton? :/

TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 18 Touko 2006, 17:10

Noh, nyt muutin sieltä backup tiedostosta INSERT INTO käskyt REPLACE INTO käskyiksi ja onnistui backupin palautus paitsi että joka paikasta puuttuu sanoja ja kokonaisia lauseita ja jotain kirjaimia! Ja näyttää siltä että kaikki aiheet mihin joku on vastannu ni ne on menny ihan vinkuraan.. Eli joudun poistaa kaikki vastaukset... Ja korjata kaikki nykyset aiheet... Muuten hitto, ei niitä voikaan muokata, joudun ensin poistamaan aiheen ja luomaan uudestaan.. Aika outoa kyllä..

EDIT!!!

Aha, no mitä hemmettiä.. Kun muutin ne insert into käskyt replace into käskyiks, ja nyt ku poistin koko foorumin ja loin uuden niin se nimi jää samaksi ku mulla oli siel esim sellanen ku "Uutiset ja Päivitykset" niin se oli muuttunu "Uutiset ja P" no sit poistin sen ja loin uudestaa ni se nimi on vielki sama "Uutiset ja P" ?? Mitäköhä hittoa.....

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 18 Touko 2006, 20:22

Kato sitä muokattua dumppia. Onko ääkköset ja lauseet kondiksessa siellä?
Saattoi se vaihto ohjelma hävittää niitä.

TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 18 Touko 2006, 21:06

Lurttinen kirjoitti:Kato sitä muokattua dumppia. Onko ääkköset ja lauseet kondiksessa siellä?
Saattoi se vaihto ohjelma hävittää niitä.
Emmä osaa sanoa.. En ole muuten tuohon koskenut kuin korvasin kaikki ne INSERT INTO komennot REPLACE INTO komennoiksi.. Jos ei korvaa niin sitten se valittaa jostakin "Duplicate key in 'kirjain/sana"".. No tuhosin tietokannan ja asennan uudestaan (viel kerran), ja nyt alkaa ******taa jo niin paljon ja oon saanu iha ntarpeeks et kysyn nyt et mitä asetuksia siihen BackUp Database kohtaan kannattaa valita, että se palauttaminen toimisi kunnolla? Kun ennen olen vain antanut olla kaikki normaalina ja ottanu Full BackUp..

kiitos ^^

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 18 Touko 2006, 21:34

Sitten se mun toinen ehdotus. Pudota taulut phpmyadminilla ja palauta sitten se tietokanta alkuperäisestä kopiosta.

TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 19 Touko 2006, 00:16

Lurttinen kirjoitti:Sitten se mun toinen ehdotus. Pudota taulut phpmyadminilla ja palauta sitten se tietokanta alkuperäisestä kopiosta.
Pahoittelen tietämättömyyttäni, mutta en tiedä miten tuo tehdään, kikkavitosella löysin tutoriaalin miten sain konfiguroitua phpMyAdminin.. Ja se löys kaikki ne tietokannat.. Jos vaikka viitsisit kirjoittaa ne mysql komennot mitä syötän sinne.. Luen mysqliä ja php:tä koko ajan, mutta kun ei tieto riitä niin ei riitä.. :/

Kiitos vielä kerran :) voi vitsi jos tuo toimis ois hyvä..

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 19 Touko 2006, 02:09

Tietokannan pudotus
1. Kirjaudu sisään phpMyAdmin-ohjelmaan
2. Klikkaa Tietokannat-linkkiä
3. Klikkaa tietokannan nimeä
4. Klikkaa sivun alaosasta Valitse kaikki -linkki
5. Valitse sivun alareunan pudotusvalikosta Pudota-toiminto

TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 19 Touko 2006, 15:55

Joo ja mitenkäs tuon sen vanhan? Tein tuon ja sitten klikkasin sieltä ylhäältä Tuonti ja etin sen mun tietokannan Selaa napista sit otin aikajutun pois ja klikkasin Siirry ni anto ton saman errorin ja nyt pääse enää foorumille ku pukkaa erroria?

Koodi: Valitse kaikki

Virhe

SQL-lause:

INSERT INTO phpbb_search_wordlist( word_text, word_id, word_common )
VALUES (
'k�ynnistell�', '58', '0'
);

MySQL ilmoittaa: Ohjeet
#1062 - Duplicate entry 'k' for key 1 
No sit ku klikkaa selaa ni tulee

Koodi: Valitse kaikki

Virhe

SQL-lause: Ohjeet

SELECT *
FROM Array
WHERE CONCAT_WS( "-", word_text, word_id, word_common ) = "k"
ORDER BY word_text, word_id, word_common
LIMIT 0 , 30

MySQL ilmoittaa: Ohjeet
#1146 - Table 'phpbb2.array' doesn't exist 
Ja joudunko nyt siis asentaa ton foorumin taas uudestaa ku en pääse foorumille edes tai kirjautumaankaan?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 19 Touko 2006, 16:31

Ihan, kuin tuokin tökkäisi taas noihin ääkkösiin?
Ei kai sullakin phpmyadmin valita käynnistyessä, että mbstring ei ole otettu käyttöön.
Siinä oikealla alhaalla?

Foorumin uudelleenasennus on helppoa kuitenkin, aja install ja contrib hakemistot phpBB paketista ja suorita asennusohjelma uudelleen.
Aja heti sen perään ne MODien asennusohjelmat.

Onko toi kuinka iso backuppi?
Pistä se mulle sähköpostiin tai privalla linkkiä tiedostoon ja koitan katella sitä.

Tälläkertaa näytti pysähtyvän noihin search tauluihin ja ne vois periaatteessa poistaa kokonaan siitä tiedostosta ja rakentaa uudelleen, kunhan se on saatu palautettua.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot/5.0 [Bot] ja 191 vierailijaa