Foorumin asennuksen aakkoset?

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
Aloittelija
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:4
Liittynyt:25 Touko 2006, 19:23
Foorumin asennuksen aakkoset?

Viesti Kirjoittaja Aloittelija » 25 Touko 2006, 19:43

Tämä olisi tarkoitus:

A) Apachen asennus

B) PHP -tuki Apacheen

C) MySQL asennus

D) phpBB foorumin asennus

Eli haluaisin harjoitusmielessä asentaa omalle koneelle (käyttis Win XP) palvelimen ja sille puolestaan phpBB foorumin.

Apachen asentaminen ei tuota ongelmaa. PHP-tuenkin olen saanut asennettua. Mutta en tiedä onko asetukset sopivat foorumia varten. Eli mitä minun pitäisi tehdä, jotta saisin foorumini toimintakuntoon? Koska olen aloittelija niin tarvitsisin mieluiten hyvin tarkat ohjeet.

Netistä olen löytänyt yhtä sun toista ohjetta mutta mikään ei ole ollut tarpeeksi hyvä. Siksi ajattelin kääntyä Teidän puoleenne.

Lisäksi vielä: Mitkä versiot noista ohjelmista tulisi hankkia. Tällä hetkellä on Apache 2.0.58, PHP 5.1.4, MySQL 5.0 sekä phpBB 2.0.20 (Mikään ei ole asennettuna @ the moment)

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 25 Touko 2006, 20:00

http://www.phpbbsuomi.com/viewtopic.php?t=7

Tuolla on opas foorumin asentamisesta...
Kannattaa ehkä käyttää vanhempia MySQL ja PHP versioita, mutta foorumista aina uusin mahdollinen.

Viitsitkö käyttää pienempää avatar -kuvaa.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Foorumin asennuksen aakkoset?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 25 Touko 2006, 20:14

Aloittelija kirjoitti:Tämä olisi tarkoitus:

A) Apachen asennus

B) PHP -tuki Apacheen

C) MySQL asennus
Asenna easyphp
Eli haluaisin harjoitusmielessä asentaa omalle koneelle (käyttis Win XP) palvelimen ja sille puolestaan phpBB foorumin.
Easyphp...
Lisäksi vielä: Mitkä versiot noista ohjelmista tulisi hankkia. Tällä hetkellä on Apache 2.0.58, PHP 5.1.4, MySQL 5.0 sekä phpBB 2.0.20 (Mikään ei ole asennettuna @ the moment)
Apache 2 on ollut ongelmia saada toimimaan luotettavasti windowsissa, ja ainakin mun tutut kehottaa hylkäämään tuon.
En oo ite kokeillut kuitenkaan.

PHP5 Ei ole virallisesti tuettu phpBB käytössä. Ehkä toimii. Ehkä ei.
Mielenkiintoisimmat virheet ei edes anna virheilmoitusta... Ne ei vaan toimi.

Mysli viitonen. Joutuikohan siinä muokkaamaan vielä phpBB:n asennustiedostoja, jos meinas saada toimimaan. Joku aika sitten joutui käyttämään myslin nelos versiota muutamalla muokkauksella tuon asentamisessa.

Mutta jos on pelkkää testausta varten. Asenna easyphp. Tulee tarvittavat rojut mukana yhdellä asennuksella.

TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 25 Touko 2006, 20:43

Ja tässä maailman selkeimmät ja parhaat ohjeet siihen miten tuo phpBB asennetaan sitten kun kaikki on toiminnassa

http://www.devside.net/web/server/windows/phpBB

Aloittelija
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:4
Liittynyt:25 Touko 2006, 19:23

Johan auttoi...

Viesti Kirjoittaja Aloittelija » 26 Touko 2006, 11:23

Kiitoksia paljon ohjeista. Tuo easyphp oli todella kätevä. Nyt foorumi toimii. Ehkä vielä jotain pientä säätämistä joutuu tekemään, mutta siinä se. Kiitos!

Argh! Nyt sitten tuli heti joku hiton bugi. Kirjautuessa on jotain häikkää. Kun kirjaudun itse omalta koneelta niin usein kirjautuminen täytyy tehdä kahdesti. Toisella koneella kirjautumisessa tulee tyhjä sivu. Mikäköhän tässä on vikana?
Viimeksi muokannut Aloittelija, 26 Touko 2006, 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 26 Touko 2006, 11:55

Tuskin on bugi, vaan väärät asetukset.
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=228741

Tuskin kuitenkaan kannattaa laittaa foorumin osoitteeksi "localhost", koska silloin foorumia kaivellaan käyttäjän omalta koneelta.
Laita se IP osoite, jolla kone näkyy verkossa.

Aloittelija
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:4
Liittynyt:25 Touko 2006, 19:23

Siis...

Viesti Kirjoittaja Aloittelija » 26 Touko 2006, 12:13

Tarkoitatko että Foorumin hallintapaneelista pitää muuttaa Domain nimi eli localhost siksi ip osoitteeksi?

Ja pitääkö minun asentaa tuo cookie juttu tuolta: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=228741

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 26 Touko 2006, 12:18

Jep, laita tolla muut oikein, mutta domainin nimeksi älä huoli sen ilmoittamaa localhostia, vaan korvaa se koneen IP osoitteella.

Aloittelija
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:4
Liittynyt:25 Touko 2006, 19:23

Paljon kiitoksia!

Viesti Kirjoittaja Aloittelija » 26 Touko 2006, 13:50

No nyt näyttäisi toimivan moitteettomasti. Kiitoksia paljon avusta ja neuvoista.

TheMagician
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:42
Liittynyt:13 Touko 2006, 15:37

Viesti Kirjoittaja TheMagician » 26 Touko 2006, 14:18

Hm, mullaki oli se et piti kahesti kirjautuu.. ennen toimi localhost, sit oon vaihtanu jokunen aika sitten sen mun ip-osoitteeks, mut silti tarvii kahesti kirjautuu _aina_.. katon tuota linkkiä

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 26 Touko 2006, 17:36

Kokeiles sillain, että seuraat niitä foorumin linkkejä.
Eli et jää odottamaan uudeleenohjausta tai paina selaimesta taakspäin+refresh.

Jostain syystä tuntuu pitävän paremmin kirjautuneena, kun seuraa noita foorumin omia linkkejä...

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 380 vierailijaa