Äkillinen skandiongelma

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
jjj
Aloittelija
Aloittelija
Äkillinen skandiongelma

Viesti Kirjoittaja jjj » 11 Marras 2010, 12:10

Hei
Jagclub.net käyttää versiota 3.0.0 mikä on toiminut hyvin. Pari viikkoa sitten ilmeni outo vika: mitään viestiä, joka sisältää ääkkösiä ei pysty lähettämään. Jo viestin esikatseluvaiheessa tulee ilmoitus The website cannot display the page
Mistähän on kysymys ja miten sen voi vähäisillä taidoilla korjata?

t.Jyri Järvenkylä

Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viesti:

Re: Äkillinen skandiongelma

Viesti Kirjoittaja Peetra » 12 Marras 2010, 00:59

Nyt tämä seuraava ratkaisu ei ihan täsmä ongelman ilmentymiseen, joka minulle tuli mieleen, mutta se voi johtua serveristä tai vanhasta veriosta phpBB:stä.

Ilmeisesti teidän serveriä on päivitetty/muutettu. Nyt en muista suoraan miten piti edetä päivityksessä foorumi-versioitten kanssa, se oli jokin, että piti mennä 3.0.0 --> 3.0.2 ja sitten pystyi hypätä uusimpaan. Mutta päivitys ei välttämättä auta. Sinun täytyy sekä päivittää ja ilmeisesti yrittää saada lisää muistia foorumillesi.

Yksi tapa lisätä muistia on lisätä forumjuuren .htaccess-tiedostoon seuraava rivi:

Koodi: Valitse kaikki

php_value memory_limit 32M
Se ei valitetavasti toimi kaikilla servuilla.

Voit tarkistaa muistisi Ylläpidon hallintapaneelista, se tab joka on eniten oikealle, (eng. SYSTEM) sitten php-info, käytä selaimesi hakutoiminta ja etsi memory_limit
Arvo 16M on sille ehdoton minimi suomalaiselle foorumille. Yllä mainitulla rivillä sitä ehkä voi korjata tohon 32:seen tai 64:ään. Mä oon oikein isosti valinnut 128 kaikilla pienimillä foorumeillä joitten serveriasetuksiin minulla on vaikutusvaltaa. Isoilla foorumeilla sitten 64 tai minimissään 32, ettei vaan kaatuisi liiaallisen reiluuden tähden. :ugeek:
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

jjj
Aloittelija
Aloittelija

Re: Äkillinen skandiongelma

Viesti Kirjoittaja jjj » 12 Marras 2010, 11:10

Kiitos hyvästä vinkistä. Muistin lisäys toimi!
t.jyri

Viestiketju Lukittu