Foorumin käyttäjälistan näkee kuka tahansa

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:
Foorumin käyttäjälistan näkee kuka tahansa

Viesti Kirjoittaja Esashi » 04 Elo 2006, 22:24

Tervehdystä taas

Ja PC toimii :)

Hmm huomasin juuri että vaikka ei ole kirjautuneena niin foorumin käyttäjälistan näkee sitä linkkiä klikaamalla ylhäällä. :shock:

Voiko sitä suojata jotenkin ettei kuka tahansa näe sitä vaan vaatii kirjautumsien foorumille ensin?
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 04 Elo 2006, 22:32

Avaa{root}/memberlist.php
Etsi:

Koodi: Valitse kaikki

init_userprefs($userdata);
lisää sen jälkeen:

Koodi: Valitse kaikki

if ($userdata['user_id'] == ANONYMOUS)
{
redirect(append_sid('login.'.$phpEx));
}

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 05 Elo 2006, 00:50

Lurttinen kirjoitti:Avaa{root}/memberlist.php
Etsi:

Koodi: Valitse kaikki

init_userprefs($userdata);
lisää sen jälkeen:

Koodi: Valitse kaikki

if ($userdata['user_id'] == ANONYMOUS)
{
redirect(append_sid('login.'.$phpEx));
}
Kiiitti taas :)

Löysin myös tämän nimisen modin: Restrict Guest Access tuolta http://www.phpbbhacks.com/ paikasta.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

theporro
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:24
Liittynyt:20 Marras 2005, 09:33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja theporro » 06 Syys 2006, 12:04

Hei, sama homma kannattaa myös tehdä käyttäjäryhmille. Itse tein saman tempun myös groupcp.php fileen.

(Toivottavasti tämä ei ollut nolo moka, jos oli, joku varmaan ystävällisesti kommentoi ;) )

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 06 Syys 2006, 12:07

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=213812

Tuo modi on siinä mielessä järkevämpi, että kirjautumisen jälkeen se ohjaa sinne, minne hän yrittikin.

Zeus68
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:18
Liittynyt:05 Syys 2006, 22:46

käyttäjälista

Viesti Kirjoittaja Zeus68 » 06 Syys 2006, 12:19

:!: admin ja muut vielä vaivaan...php ompi minulle täysin uusi tuttavuus. Sain aikaisemmassa vihjeen (http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=358975), mutta mitäs minun konkreettisesti täyttyy tehdä :?: :!: , ettei palsta mene sekaisin. Saako tuolla estettyä taikka valittua henkilöt jotka saa käyttää Käyttäjälista toimintoa?

Teempa samalla toisenkin kysymyksen...Mitenkäs toi päivitys? Itselläni on versio .19. Mitenkäs se maalaisjärjellä tehtynä tehdään? Kiitos ja anteeksi! :shock: PS: Modit ei sano vielä mitään........

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: käyttäjälista

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 06 Syys 2006, 13:01

Zeus68 kirjoitti::!: admin ja muut vielä vaivaan...php ompi minulle täysin uusi tuttavuus. Sain aikaisemmassa vihjeen (http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=358975), mutta mitäs minun konkreettisesti täyttyy tehdä :?: :!: , ettei palsta mene sekaisin. Saako tuolla estettyä taikka valittua henkilöt jotka saa käyttää Käyttäjälista toimintoa?
Kyseisellä modilla voi valita ACP:stä ketkä pääsevät tutkimaan jäsenlistaa. Mahdollisia vaihtoehtoja ovat kaikki, vain rekisteröityneet, vain moderaattorit, vain ylläpitäjät

MODin asennus tapahtuu asennusohjeessa kerrotulla tavalla. Asennusohjeet löytyvät MODin asennuspaketista.

PS. Muista ottaa backupit tietokannasta ja muokattavista tiedostoista ennen MODin asennusta.

Zeus68
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:18
Liittynyt:05 Syys 2006, 22:46

...aloittelija häiritsee vielä...

Viesti Kirjoittaja Zeus68 » 09 Syys 2006, 18:53

:oops: Yritin tehdä niin ohjeissa sanotaan. Backupit OK, mutta..yritys tyssäsi tuossa subdirectorin luomisessa...Ei hajuakaan mitä rivinumeroita jne se kyselee. nollaa se ainakaan hyväksynyt.
Mitenkäs se luodaan ja miten se db_update.php tiedosto sitten sinne siirretään...Avusta etukäteen kiittäen.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: ...aloittelija häiritsee vielä...

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 09 Syys 2006, 19:44

Zeus68 kirjoitti:Mitenkäs se luodaan ja miten se db_update.php tiedosto sitten sinne siirretään...Avusta etukäteen kiittäen.
Tiedosto siirretään sinne jollain tiedostojensiirtoprotokollalla (esim. FTP).

Avatar
Uti
MODaaja
MODaaja
Viestit:60
Liittynyt:05 Kesä 2006, 13:57

Käyttäjälistan piilotus...

Viesti Kirjoittaja Uti » 10 Syys 2006, 09:14

Jokos alkaisi tulla uusissa versioissa kohta suoraan hallintapanelissa ruksattavaksi käyttäjälistan kohdalla se, onko se näkyvissä vai piilotettuna?

Ryhmien kohdallahan toimivat vaihtoehdot avoin, suljettu, piilotettu, mikä on niiden kohdalla erinomainen asia.

Erinomainen asia olisi häiriköiden välttämiseksi myös se, että hallitantapanelin konfiguroinnissa voisi kykteä pois rekisteröitymisen yhteydessä häiriköiden käyttämän allekirjoitus- ja "omien" nettisivujen osoitelokeron, koska niiden kautta nuo vinopäät saavat asiattomia osoitteitaan jakeluun tehdessään foorumeille kiusallaan tunnuksia.

Nyt kai nuo piilotustemput pitää tehdä peukaloimalla koodia?

Zeus68
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:18
Liittynyt:05 Syys 2006, 22:46

työtä tehty laihoin tuloksin

Viesti Kirjoittaja Zeus68 » 11 Syys 2006, 19:03

:roll: No niin arvon phpBB-tuntijat...Tein niin kuin ohjeessa sanottiin. Asensin ja poistin installin...Mistähän se löytää, missä voi muuttaa noita asetuksia...siis ketkä näkee käyttäjälistan ja ketkä ei?...Pliis....!

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: työtä tehty laihoin tuloksin

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 11 Syys 2006, 23:03

Zeus68 kirjoitti::roll: No niin arvon phpBB-tuntijat...Tein niin kuin ohjeessa sanottiin. Asensin ja poistin installin...Mistähän se löytää, missä voi muuttaa noita asetuksia...siis ketkä näkee käyttäjälistan ja ketkä ei?...Pliis....!
Jos asensit tämän modin, löydät asetukset Ylläpitäjän hallintapaneelin (ACP) Yleinen ylläpito -osion Konfigurointi-kohdasta.

Zeus68
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:18
Liittynyt:05 Syys 2006, 22:46

...vielä yksi kysymys...

Viesti Kirjoittaja Zeus68 » 12 Syys 2006, 10:45

:lol: Ilmeisesti se on tuolla aktiivisen visuaalisen jälkeen, mutta
tekstiä ei näy. Ainoastaan tyhjä palkki, jonka perässä vaihto ehdot kyllä/ei. Lisäksi sen alla on joku laatikko, johonka laitetaan ilmeisesti numero. Jos näin on, niin millähän numerolla saan ainoastaan ylläpitäjän nähdä käyttäjälistan?

Käyttäjätunnukset aktivoi Ei kukaan Käyttäjä Ylläpito
Aktivoi visuaalinen varmennus
Käyttäjän on rekisteröityessä annettava koodi, jonka hän saa ruudulla olevasta kuvasta. Kyllä Ei

Kyllä Ei "Tämän alla on se tyhjä laatikko"

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 12 Syys 2006, 11:06

Kyseiset säädöt löytyvät Salli käyttäjätunnuksen vaihto -kohdan jälkeen. Sieltä pitäisi löytyä jotain tämäntapaista:

Koodi: Valitse kaikki

Who can access the memberlist & user profile?
Everyone   Registered Users   
Moderators   Ylläpito

Zeus68
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:18
Liittynyt:05 Syys 2006, 22:46

...jahaa...

Viesti Kirjoittaja Zeus68 » 12 Syys 2006, 11:36

:cry: No niin...jostain syystä versio ei ole siis päivittänyt ohjelmaani...Olen kokeillut päivittää kahdesti...asennuksen ja käynnistyksen jälkeen..se pyytää poistamaan install-valikon, jonka olen poistanut...ei muuta...missähän siis vika? (tiedän käyttäjässä :idea: )

Yritin uudelleen illalla...Päivitystä asentaessa antoi tälläisen ilmoituksen: Please_remove_install_contrib

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 131 vierailijaa