Foorumin siirtoprojekti

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
Laeticia
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:18 Kesä 2006, 21:46
Paikkakunta:Oulu
Viesti:
Foorumin siirtoprojekti

Viesti Kirjoittaja Laeticia » 28 Elo 2006, 11:51

Mulla alkaa tässä pian foorumin siirtäminen ja siitä aiheesta tulee takuulla paljon kysyttävää :lol:

Jos nyt aletaan ihan alusta eli olen tilannut webhotellin toisesta firmasta kuin aiemmin (eli tein siirron). Mulla on ilmeisesti käytössä kuitenkin molemmat kaksi siihen asti kun aiempi on maksettu eli kuukausi vielä.

Voinko toimia nyt niin, että foorumi saa olla nykyisellään kun samaan aikaan virittelen uutta foorumia toisaalla? Eli saanko asentaa ensin uuden version phpbb:stä uuteen paikkaan, sitten tehdä säätöjä ja modauksia, ja vasta kun nämä on kunnossa niin siirrän vanhat viestit sun muut uuteen paikkaan? Vai tuhoaako tämä operaatio tekemäni muutokset?

Entäs turvallisuus, kuinka suuri riski on tuhota kaikki jos toimin tällä tavoin? Aikaisemmin en ole moista operaatiota tehnyt eli hyvinkin helposti saan monet asiat menemään pieleen.

Avatar
Kipe
MODaaja
MODaaja
Viestit:186
Liittynyt:13 Marras 2005, 22:59

Viesti Kirjoittaja Kipe » 28 Elo 2006, 13:57

Onko entiseen asennettu mitään modeja?

Jos on, niin asenna uuteen paikkaan samat modit valmiiksi ja sitten vasta siirrä tietokanta sinne.

Jos ei ole, niin älä asenna uuteenkaan. Joudut kuitenkin tietokannan siirtämään myöhemmin ja se voi aiheuttaa ongelmia.

Eli periaatteena on, että molemmat foorumit ensin täysin samanlaisiksi ja sitten vasta siirtelemään tietokantaa.
Kipe

Laeticia
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:18 Kesä 2006, 21:46
Paikkakunta:Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laeticia » 28 Elo 2006, 15:53

Ei foorumissa nyt ole mitään modauksia, mutta monille olisi kyllä käyttöä. Vaan enhän minä uskalla alkaa niitä sitten enää säätämään kun tietokanta on jo siirretty, apu-va.

Vai onko kyseessä siirto vai kopiointi? Jos jälkimmäinen niin hyvä, koska jos jokin modaus meneisi pieleen niin peli ei oliskaan vielä menetetty?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 28 Elo 2006, 18:22

Kyseessä on lähinnä kopiointi. Tai ainakin sun kannattaa kopioida se tietokanta talteen ennenkuin alat asentamaan MODeja.

Mutta tähänkin olisi varmaan helpompi tapa,

Asenna vaikka kotikoneelles easyphp ja asenna siihen foorumi, jota voit puukottaa sydämmes kyllyydestä.
Voit myös palauttaa sen alkuperäisen foorumin tietokannan omalle koneellesi ja testa sen(kin) avulla kuinka se foorumi toimii.

kun oot saanut kaikki valmiiksi ja haluat ottaa sen kotikoneella olevan foorumin käyttöön.
Palauta eka sen alkupeäisen foorumin tietokanta sinne uuteen paikkaan ja aja MODien mahdollisesti tarvitsemat päivitykset tietokantaan.
Sen jälkeen kopioi ne kotikoneella olevat tiedostot palvelimelle.
(Mutta älä siirrä config.php tiedostoa, sillä sieltä löytyy tietokannan tiedot, jotak riippuvat asennuksesta)

Tuo ei ole loppujen lopuks kovin ihmeellinen homma, kunhan vaan uskaltaa aloittaa foorumin tiedostojen puljaamisen

Laeticia
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:18 Kesä 2006, 21:46
Paikkakunta:Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laeticia » 28 Elo 2006, 21:00

Varmistan vielä, että ymmärsin eli kotikoneelle tehty työ ei mene hukkaan vaan kaikki siirretään siitä sitten nettiin (miinus config.php)? Jännä idea, pitääpä alkaa rassailemaan heti kun saan taiottua kunnolla aikaa.

Mikä tässä todennäköisimmin menee pieleen? :)

Laeticia
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:18 Kesä 2006, 21:46
Paikkakunta:Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laeticia » 30 Elo 2006, 10:50

Kaikki on nyt siihen saakka ok, että olen pystyttänyt uuden foorumin ja palauttanut sinne onnistuneesti kaikki viestit ja käyttäjät. Oudoksi tämä muuttuu siinä kohtaa kun yritän alkaa asentamaan modauksia, nimittäin selain heittää minut aina oikean, netissä olevan foorumini etusivulle jos laitan osoiteriville esim. http://localhost/phpBB2/admin/mods/easy ... nstall.php :shock: Enkä siis pääse asentamaan mitään kun ei tämä ohjaa oikeaan paikkaan. Help.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 30 Elo 2006, 11:10

Sulla tuli sen vanhan tietokannan mukana sen vanhan foorumin asetukset, jotka kiusaavat nyt uudella foorumilla.

Lääke, tee näiden ohjeiden mukaisesti ja saat varmasti asetukset oikein.
http://www.phpbbsuomi.com/viewtopic.php?t=491

Laeticia
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:18 Kesä 2006, 21:46
Paikkakunta:Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laeticia » 30 Elo 2006, 11:22

Jep, toimii! Easymodin asennus taas ei toimi, mutta se ei ole nyt niin tärkeää (pyytää vaan kirjautumaan sisään, ihan sama mitä painan).

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 30 Elo 2006, 11:38

Ota se adminin autentikointi pois siitä easyphp:n asennustiedostosta.
Noi automaattiset kirjautumiset ja adminin tunnistaminen ei aina välttämättä onnistu.

en nyt taas muista mikä pätkä se oli. Se on siinä asennustiedoston alussa.
Laita pieni pätkä tota tiedostoa Code tagilla ja katon tarkemmin mikä se poistettava niistä oli...

EDIT:

Jotain tällasta pois siitä asennustiedostosta...

Koodi: Valitse kaikki

//
// Only administrators here, please
//
if( !$userdata['session_logged_in'] )
{
	redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=admin/mods/easymod/easymod_install.$phpEx", true));
}
if( $userdata['user_level'] != ADMIN )
{
	message_die(GENERAL_MESSAGE, $lang['Not_admin']);
}

Laeticia
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:18 Kesä 2006, 21:46
Paikkakunta:Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laeticia » 30 Elo 2006, 13:09

No nyt onnistui tuokin, kiitos! Sitten olis vielä volinaa modausten asennuksesta, mutta jospa minä yrittäisin lueskella ihan itse ensin, että mikä tossa mättää. Täällä on onneksi kyllä hyvä palvelu jos opiskelut ei tuota tulosta :mrgreen:

Laeticia
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:18 Kesä 2006, 21:46
Paikkakunta:Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laeticia » 30 Elo 2006, 15:59

Minä olen valmis siirtoon. Saisinko vielä idioottivarmat ohjeet tähän vaiheeseen?
Palauta eka sen alkupeäisen foorumin tietokanta sinne uuteen paikkaan ja aja MODien mahdollisesti tarvitsemat päivitykset tietokantaan.
Sen jälkeen kopioi ne kotikoneella olevat tiedostot palvelimelle.
(Mutta älä siirrä config.php tiedostoa, sillä sieltä löytyy tietokannan tiedot, jotak riippuvat asennuksesta)
Siis se uusi paikka on ihan tyhjä, laitetaanko sinne tuota foorumipohjaakaan? Ja mitä kaikkea kotikoneelta sitten lähtee matkaan?

Laeticia
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:18 Kesä 2006, 21:46
Paikkakunta:Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laeticia » 30 Elo 2006, 17:27

Asensin nyt foorumin uuteen paikkaan ja muuten kaikki ok, mutta hallintapaneelissa on vasemmalla virhesivu:
Parse error: parse error, unexpected $ in /home/marsut/public_html/forum/admin/admin_board.php on line 229
Yritänkö uudelleen vai mikä on?

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 30 Elo 2006, 17:46

Älä turhaan, katso mitä tuolla rivillä on. Tai muutama rivi aikaisemmin

Laeticia
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:18 Kesä 2006, 21:46
Paikkakunta:Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laeticia » 30 Elo 2006, 17:58

Nehän sanookin mulle paljon :D Sain jo toisen ilmoituksen eri paikassa. Olen asentanut kyllä ton perussetin monesti eikä vastaavaa ole ollut. Ehkä mulla meni sinne niitä modattuja juttuja tai jotain?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 30 Elo 2006, 18:41

Siirrä toi tiedosto uusiksi.
Jos ei vika poistunut, kato mitä siellä tiedostossa on palttiarallaa ton rivinumeron kohdalla. Notepad++ näyttää rivinumerot ainakin.

Ja onko tohon tiedostoon asennettu mitään MODia?

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 187 vierailijaa