Foorumi hidastelee

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
kerrunch
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:03 Huhti 2006, 11:56
Foorumi hidastelee

Viesti Kirjoittaja kerrunch » 13 Tammi 2007, 13:52

Olen pyörittänyt nyt vajaan vuoden foorumia, joka on toiminut vallan mainiosti, ei suurempia ongelmia. Pistin pari päivää sitten pystyyn kakkosfoorumin, jolla on yksinkertaisesta tarkoitus testailla uusia modeja ja päivityksiä ennenkuin teen saman asennuksen varsinaiselle foorumille. Itse asennus sujui ilman ongelmia. Asensin myös vastaavat modit. Kaikki pelaa toiminnallisesti täysin ok.

Jostain syystä "betatestausfoorumi" on hidas. Pienien oletuskuvakkeiden latautuminen sivuille vie helposti 30 sekuntia.

Samaten välillä näyttää sisäänkirjautuminen onnistuvan vasta toisella kerralla. Ensimmäinen sisäänkirjautuminen ei näytä onnistuvan, vaan kirjautumisikkuna pamahtaa uudemman kerran näkyviin ja vasta toisella kerralla pääsee sisään.

Varsinainen foorumini on sijoitettu ns. ftp-alueeni päätasolle. Betatestausfoorumi on sijoitettu siten, että se on omassa kansiossaan, ja foorumin tiedostot sisältävä betafoorumi-kansio on samalla päätasolla kuten varsinaiseen foorumiin kuuluvat tiedostot. Tämän ei usko olevan ongelma.

Onkohan minulla sivuston asetuksissa jotain olennaista kirjaamatta tai väärällä asetuksella?

Uskoisin näiden olevan oikein...

Domain Name: http://www.foorumi.com
Script path: /betafoorumi/

Cookie-asetuksista ei sen sijaan ole varmuutta...

Cookie Domain: minulla ei lue tässä mitään, pitäisikö olla jotain?
Cookie Name: beta
Cookie path: /

Kellään ideoita, mistä hidastelu voisi johtua?

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 13 Tammi 2007, 22:43

Käyttääkö foourmi samoja tauluja vai eri kuin itse pääfoorumi?

kerrunch
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:03 Huhti 2006, 11:56

Viesti Kirjoittaja kerrunch » 13 Tammi 2007, 23:17

Anubis kirjoitti:Käyttääkö foourmi samoja tauluja vai eri kuin itse pääfoorumi?
Jaa, ehm... paha kysymys, sen verran noviisi olen...
...olen siis perustanut luonnollisesti oman mysql-tietokannan betafoorumille ja asensin koko phpbb-asennuspaketin sisällön omaan kansioon. En osaa sanoa, miten noi taulut syntyy tai missä ne ovat. Tässäkö vika?

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 14 Tammi 2007, 00:51

Kirjautumisen kanssa oleva ongelma viittaa kekseihin (cookie) joka taas viittaa että
Cookie Domain: minulla ei lue tässä mitään, pitäisikö olla jotain?
Cookie Name: beta
Cookie path: /
on mätää.
Cookie domain pitäisi nimetä joksikin. Laitahan se vaikkapa betaforum.com ja katso kuinka ja jos auttaa. Jätä toinen asetussivu (siis se josta vaihdat nuo asetukset) auki toiseen selaimeen tai välilehteen niin että jos kusee, voit sitä kautta palauttaa samat arvot jotka olivat ennen kuin muutit.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 14 Tammi 2007, 09:44

E.K.Virtanen kirjoitti:Kirjautumisen kanssa oleva ongelma viittaa kekseihin (cookie) joka taas viittaa että
Cookie Domain: minulla ei lue tässä mitään, pitäisikö olla jotain?
Cookie Name: beta
Cookie path: /
on mätää.
Cookie domain pitäisi nimetä joksikin. Laitahan se vaikkapa betaforum.com ja katso kuinka ja jos auttaa. Jätä toinen asetussivu (siis se josta vaihdat nuo asetukset) auki toiseen selaimeen tai välilehteen niin että jos kusee, voit sitä kautta palauttaa samat arvot jotka olivat ennen kuin muutit.
Tarkkana se cookie domainin kanssa, sinne ei saa laittaa puppua, vaan se osoite on oltava olemassa.
Muuten et pääse kirjautumaan ollenkaan,

Yläpuolella sanoit, että WWW on http://www.foorumi.com
Cookie domain on silloin .foorumi.com <- Huomaa nuo kaksi pistettä.

Foorumin hidasteleminen johtuu yleensä palvelimesta. Foorumi on vain yhtä nopea, mitä se tietokone pystyy sitä ajamaan.

kerrunch
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:03 Huhti 2006, 11:56

Viesti Kirjoittaja kerrunch » 14 Tammi 2007, 17:22

Lurttinen kirjoitti:Foorumin hidasteleminen johtuu yleensä palvelimesta. Foorumi on vain yhtä nopea, mitä se tietokone pystyy sitä ajamaan.
Cookie/kirjautuminen toimii nyt kuten pitää. Foorumi kuitenkin hidastelee edelleen. Erikoista on, että varsinainen foorumi pyörii kyllä nopeasti, mutta jos toinen foorumi on hidas. Jotenkin näyttää noitten kuvakkeiden tuonti kestävän todella kauan. Jotenkin tuntuisi oudolta, että palvelin hidastelisi toisen foorumin kanssa, mutta toisen ei.

En kyllä ymmärrä, mistä voi johtua, foorumin kokokin on niin minimaalinen.

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 14 Tammi 2007, 19:15

Kyllä se hidastelu voi johtua ihan palvelimesta. Syitä on miljoona joita ei nyt jaksa eritellä mutta monesti itsellänikin on niin että public_html kansiossa oleva sivusto toimii kuten pitää mutta ylemmässä kansiossa oleva foorumi jökkii pahemman kerran.

kerrunch
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:03 Huhti 2006, 11:56

Viesti Kirjoittaja kerrunch » 14 Tammi 2007, 20:31

E.K.Virtanen kirjoitti:Kyllä se hidastelu voi johtua ihan palvelimesta. Syitä on miljoona joita ei nyt jaksa eritellä mutta monesti itsellänikin on niin että public_html kansiossa oleva sivusto toimii kuten pitää mutta ylemmässä kansiossa oleva foorumi jökkii pahemman kerran.
Ok. Mielenkiintoista. En olisi uskonut, että tuo voisi olla syynä. Pitää siis vain kärsiä tuosta, onneksi ei ole jokapäiväisessä käytössä tuo.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 354 vierailijaa