Samojen IP-osoitteiden löytäminen

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Potku
Sensei
Viesti:
Samojen IP-osoitteiden löytäminen

Viesti Kirjoittaja Potku » 13 Tammi 2009, 13:56

Tähän oli jokin tapa phpMyAdminin kautta, ja vaikka en sitä nyt muistakaan, ajattelin vaikka jotakin MODia. Olisi itse asiassa pienoinen ihme, jos tällaista MODia ei olisi - mutta en ainakaan minä ole sellaista löytänyt, eivätkä ne phpbb.comissa osanneet muutama kuukausi sitten sellaisesta kertoa.

Eli ACP:ssä voisi olla toiminto, joka hakisi kaikki ip:t, joista on kirjoittanut useampi kuin yksi kirjoittaja listaten nämä kirjoittajat. Tämä olisi hyödyllinen trollien tai muuten vain kaksoistunnuksilla kirjoittavien seulomiseksi.

Jos (ja kun...) ei tule mieleen MODia, kertokaa nyt sitten se phpMyAdmin-tapa :D

Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viesti:

Re: Samojen IP-osoitteiden löytäminen

Viesti Kirjoittaja Peetra » 13 Tammi 2009, 14:03

Käytän itse sitä kolmiomuotoista moderointinäppäintä siihen, jos epäilen trollia. Klikkaamalla sitä näkee montako postia ja ketkä ovat niitä kirjoittaneet siitä samasta ip:stä. Ihan riittävä määrä kontrollia saa sitä kautta, pitää olla vaan tarpeeksi paljon valvojia. :ugeek:
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

Potku
Sensei
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Potku » 13 Tammi 2009, 14:08

Mulle toi ei riitä. Meillä on käyttäjiä yli 3000, joten kaikkien seulominen yksitellen olisi liian työlästä...

Kyse ei ole pelkästään varsinaisista trolleista, vaan ihan siitäkin, onko joku - jostakin syystä, syitä voi olla useita, niin hyviä kuin huonojakin - rekannut toisella tunnuksella. Nämä kyllä haluaisin selvittää.
Kaksoisrekisteröinnit eivät ole sallittuja, toisin sanoen rekisteröityminen kahdella eri tunnuksella ei käy laatuun ja aiheuttaa tunnuksien poistamisen. Tästä ovat poikkeuksena seura- tai muut ns. henkilöttömät tunnukset, joilla ilmoitetaan esim. uusista kursseista tai leireistä.

Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peetra » 13 Tammi 2009, 14:27

Ei niitä yksitellen seulotakkaa, sitä ottaa työkalu käyttöön tarve vaatiessaan. Muista että samalla alueella asuvat voivat vaihtaa ip:tä keskenäänkin välillä, ja miten perhejäsenet, eikö isi ja poika saa olla molemmat jäseniä ilmoittamatta siitä sinulle vaikka ne kirjoittavat samastra ip:stä? Tohon ip:hen luottaminen on muutenkin hieman kimuranttia. Itse turvaudun proxy-ip:hen kun käyn suívustoilla johon en halua jättää sormenjälkeäni.

Hellitä hieman ja hanki enemmän vavoljia. :angel: Tollainen MOD ei ole edes tullut mieleen forum.mammapappalle, jossa meirä on nyt 3200 jäsentä (joo, tiedetään muutama kaksoisnikki, niitä mahtuu kyllä) Meitä on noin kymmenen valvojaa, joista melkein aina on jotain vähiten kaksi online. Keritään puuttua juttuihin sangen nopeasti jos tarve vaatii. Hyvä fiilis on vavoljien kesken ja mielenkiintoista salaliittoteorioita pohtia. :mrgreen:

Kenelläkään modella ei ole koko keskustelupäytä vallassaan tai vastuullaan, siten kaikki jaksaa tehdä sitä duunia hymy huulessa ja pitää oma nurkka puhtaana. :)
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

Potku
Sensei
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Potku » 13 Tammi 2009, 14:31

Peetra kirjoitti:Ei niitä yksitellen seulotakkaa, sitä ottaa työkalu käyttöön tarve vaatiessaan. Muista että samalla alueella asuvat voivat vaihtaa ip:tä keskenäänkin välillä, ja miten perhejäsenet, eikö isi ja poika saa olla molemmat jäseniä ilmoittamatta siitä sinulle vaikka ne kirjoittavat samastra ip:stä? Tohon ip:hen luottaminen on muutenkin hieman kimuranttia. Itse turvaudun proxy-ip:hen kun käyn suívustoilla johon en halua jättää sormenjälkeäni.
Heh, arvasin että tämä tulisi esille, kuten aina tässä aiheessa...

Just trust me. Enhän ole edes kertonut, mitä tällä tiedolla teen. Joten antaa tämän sivuraiteen olla tässä nyt vaan.
Hellitä hieman ja hanki enemmän vavoljia. :angel: Tollainen MOD ei ole edes tullut mieleen forum.mammapappalle, jossa meirä on nyt 3200 jäsentä (joo, tiedetään muutama kaksoisnikki, niitä mahtuu kyllä) Meitä on noin kymmenen valvojaa, joista melkein aina on jotain vähiten kaksi online. Keritään puuttua juttuihin sangen nopeasti jos tarve vaatii. Hyvä fiilis on vavoljien kesken ja mielenkiintoista salaliittoteorioita pohtia. :mrgreen:

Kenelläkään modella ei ole koko keskustelupäytä vallassaan tai vastuullaan, siten kaikki jaksaa tehdä sitä duunia hymy huulessa ja pitää oma nurkka puhtaana. :)
Heh, puhut omasta foorumistasi. Meillä asia toimii eri tavalla. Siksi toiseksi, en ole vain mode vaan myös admin.

Etkä nyt ihan tiedä, mihin tätä tarvitsisin.

Tämä asia on kyllä tullut mieleen useammallekin, mutta koska moinen MOD kuluttaisi aika paljon resursseja, sitä ei ehkä siksikään ole koodattu? En tiedä.

Tässä kuitenkin koodia:

Koodi: Valitse kaikki

SELECT DISTINCT 
  (SELECT username FROM phpbb_users WHERE user_id = p.poster_id) AS username,
  p.poster_id,
  p.poster_ip
FROM phpbb_posts p
WHERE  poster_ip IN
  (
    SELECT poster_ip
    FROM phpbb_posts
    GROUP BY poster_ip
    HAVING COUNT(DISTINCT poster_id) > 1 
  )
ORDER BY p.poster_ip, p.poster_id

Potku
Sensei
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Potku » 13 Tammi 2009, 14:34

Peetra kirjoitti: Muista että samalla alueella asuvat voivat vaihtaa ip:tä keskenäänkin välillä, ja miten perhejäsenet, eikö isi ja poika saa olla molemmat jäseniä ilmoittamatta siitä sinulle vaikka ne kirjoittavat samastra ip:stä? Tohon ip:hen luottaminen on muutenkin hieman kimuranttia. Itse turvaudun proxy-ip:hen kun käyn suívustoilla johon en halua jättää sormenjälkeäni.
Tästä vielä:

Juu, muistan. Kun olin viime vuoden muualla töissä ja modeemi viikot pois päältä, ip:ni vaihtui joka viikko. Tässä ei ole mitään mullistavaa.

Kuka on sanonut, ettei samasta ip:stä saa kirjoittaa? Mistä tekstini osasta päädyit tuohon ajatukseen? Kun selvästikään en itse ole niin esittänyt.

Potku
Sensei
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Potku » 13 Tammi 2009, 14:38

Peetra kirjoitti:Itse turvaudun proxy-ip:hen kun käyn suívustoilla johon en halua jättää sormenjälkeäni.
Tämä on trolleille tyypillistä lajikäyttäytymistä. En tue.

Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peetra » 13 Tammi 2009, 15:36

Proxy on ihan hyvä sellaisia sivuja varten jotka voisivat haitata yksityisyyttäni.
muista backuppi!

Viestiketju Lukittu