Mulla on sellainen ongelma tuohon omalla nimelläni olevaan nikkiin liittyen, että en pääse sillä sisään ja kun siellä lukee, että "Jos olet unohtanut salasanasi ota yteyttä ylläpitoon" ja viimeinen sana on linkki, joka ei johdakaan minnekään ylläpidon osoitteelle vaan keskusteluaiheisiin. Palautelomakkeella lähetetty viesti, että ei pääse sisään ei aiheuta minkäänlaista toimenpidettä ja tätä on yritetty jo puol vuotta. Niin ikään olen pyytänyt tuon tunnuksen poistoa sieltä vetoamalla mm. siihen, että omalla nimelläni oleva tunnus aiheuttaa pahaa haittaa minulle nykyiseen elämäntilanteeseeni, jossa ei ole tarkoitus nimeäni julkisesti toitottaa. Poistopyyntö tuon lomakkeen tai toiminnasta vastaavaksi itseään tituleereevan janne pöyhtärin sähköpostiin ei tuota minkäänlaista vastausta. Ja näitä pyyntöjä olen lähettänyt tämän vuoden ajan toistakymmentä.
Tietosuojavaltuutetun toimistosta sanottiin, että jos taustalla toimii ry ja voidaan viitata henkilötietorekisteriin liittyen siihen keskustelupalstan rekisteriin; sehän ei ole yhtä kuin henkilötietorekisteri eli tietosuojavaltuuten toimistosta pyydettiin mun lähettämään taustayhdistykselle heidän sivuiltaan löytyvä lomaka, jossa vaaditaan heitä poistamaan siinä ilmoittamani tiedot heidän rekisteristään ja jos he eivät siihen suostu, tulee heidän lähettää minulle siitä kirjallinen selvitys. Vasta sen jälkeen tietosuojavaltuutetun toimistolta voin saada apua.
Kaivoin siis esille sen yhdistyksen Mielenterveys nyt ry, joka ei löytynytkään kovin helposti, koska se on rekisteröity samaan aikaan, kuin tuo Tukiasema.net on perustettu ja sen jälkeen rekisteritietoihin ei ole tehty mitään muutoksia. "Rahalla saa ja hevosella pääsee" eli maksamalla sain tarkemmat tiedot tuosta yhdistyksestä. Ja mitä paljastuikaan; ei ihme, että tuosta yhdistyksestä ei pidetä julkisesti ääntä

Ensinnäkin osoite johtaa täysin harhaan ja sen puheenjohtajan eli Janne Pöyhtarin nimellä mutta osoite on oulussa ja kyseistä osoitetta ei ainakaan posti tunne. Seuraavaksi outoa on se, että nimenkirjoittajiksi on merkitty neljä henkilöä, jotka on samaa sukunimeä eli ns. "perheyhdistys". Olispa kiva nähdä tuon yhdistyksen säännöt, koska heillä ei näytä olevan lainvelvoittamia vuosikokouksiakaan tai ainakaan nimenkirjoitusvelvollisia ei ole PRH:n tietoihin vaihettu.
No se tuosta yhdistysmallista. Lähettämäni virallinen vaatimus nimeni ja viestieni poistosta tuli takaisin, koska tuon yhdistyksen osoite on paikkansa pitämätön. Lähetin seuraavaksi tuon yhdistyksen sihteerille sen; päättelin, että jos lähetän sen yhdistyksen pj:lle, niin se menee roskiin suoraan. Vastausta ei ole viikkoon kuulunut eikä liioin pyytämiäni tietoja poistettu.
Ärsyttää niin perhanasti tällainen; kyllä mielestäni jokaisella on oikeus saada tietonsa poistettua. Heidän sivuillaan olevassa mediakortissa lukee: "Palvelua käyttää viikoittain yli 33 000 erikävijää" ja lisäksi tuo toiminnasta vastaava mainostaa palvelua julkisuudessa kertomalla, että heillä on kymmeniä tuhansia rekisteröityjä käyttäjiä; niinpä niin mutta moniko heistä todellisuudessa enää käyttää? Moniko muu on yrittänyt saada tunnuksensa pois sieltä siinä onnistumatta? Kyllä kait niitä käyttäjäniä rekisteriin saadaan tuolla keinoin :eviL
Mulla alkaa olla keinot todella lopussa tän takia. Miten helskutissa saan vaatimukseni lävitse, jotta nimeni sieltä poistetaan ja samoin siihen littyvät 86 viestiä?? Onko mitään tahoa, joka voisi tässä auttaa?