Nyt lisä-stressiä pukkaa päälle kun serverinpitäjä päivitti homman cPanel-nimiseen systeemiin. Ei enää edes vanha versio suostu näyttäytymään ja asetusvalikko vaikuttaa sellaiselta, että varmaankin koulunpenkille joutuu lähtemään.
1. Eli apua olisin kysynyt tuohon cPaneliin liittyen. Foorumille kun koittaa mennä pukkaa virheilmoitusta tyyliin:
Onko tässä kyse nyt jostain jolle minä voin tehdä jotain tuolta cPanelista käsin? Pääkäyttäjä salasana muuttui serveripäivityksen myötä, siinäkö syy tuohon, ettei foorumille enää pääse?General Error
SQL ERROR [ mysqli ]
Access denied for user 'uno3651'@'localhost' (using password: YES) [1045]
An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
2.Päivityksestä sitten.
Niin, päivitykset jäänyt tekemättä, viimesin yritys oli pari vuotta sitten mutta pukkasi erroria sen verran, että hermot paloi ja jäi sikseen. Ja unohtui sittenmin kokonaan. Nyt pitäisi saada foorumi ajan tasalle, ja muutenkin siihen kuntoon, että ilkeää luovuttaa ylläpidon innokkaammalle väelle. ITse ole kirjoittalussa ollut mukana enää vuosiin, serveri maksun olen vain maksanut kerran vuodessa ja siinä sivussa ottanut vastaan ansaitsemaani palautetta paikan vioista.
Koitin päivittää automaatilla versiooon 3.0.1 seen... meni loppuun saakka hyvin mutta kun painaa sitä viimeisintä tarkista-nappia niin vetää erroria ruutuun. Päivitysyrityksen myötä foorumi ei sitten enää toimikaan ja joutuu palauttamaan entiset tiedot serverille. Englanti saitilla oli jotain ohjetta, että pitäisi tiettyjä tiedostoja käydä muokkaamassa. Moinen hirveästi innostaisi kun tietotaito on mitä on. Vielä ole niihin perehtynyt tarkemmin kun alkoi laiskempi puoli miettiä olisiko helpompaa vaihtoehtoa tuohon? Ehkä jos asentaa foorumin uusiksi ja palauttaa keskustelut, jasentiedot yms. sitten varmuuskopiosta?? Yhtään helpompaa tuolla tavalla.
Ei tässä muuta, jos kellä vinkkiä heittää niin aina kiva. Jos ei niin koitettava kiroilla itsensä voiton puolelle jollain keinoin