Puhelinmyyjiä
Mediapleksin myyjä tälläkertaa.
Soitti ja kertoi joskus keväämmällä olleen jonkun asiakastutkimuksen.
Mun nimen perään oli merkitty "erikoisetu" ja lehtitalo kustantaisi mulle kahden vuoden Valitut palat...
Siis, huom lehtitalo kustantaisi.
Pari lausetta lisää ja siihen alkoikin tulemaan hintaa "parisen euroa kuukaudessa"
öö... Siis lehtitalo kustantaa mun maksettavaksi parisen euroa kuukaudessa siitä, että voin lukea Valittuja paloja.
Aikamoista huijausta, sillä ensin annettiin ymmärtää, että lehtitalo olisi kustantanut tuon lehden mulle.
Jäi kaupat tekemättä tällä kertaa.
Soitti ja kertoi joskus keväämmällä olleen jonkun asiakastutkimuksen.
Mun nimen perään oli merkitty "erikoisetu" ja lehtitalo kustantaisi mulle kahden vuoden Valitut palat...
Siis, huom lehtitalo kustantaisi.
Pari lausetta lisää ja siihen alkoikin tulemaan hintaa "parisen euroa kuukaudessa"
öö... Siis lehtitalo kustantaa mun maksettavaksi parisen euroa kuukaudessa siitä, että voin lukea Valittuja paloja.
Aikamoista huijausta, sillä ensin annettiin ymmärtää, että lehtitalo olisi kustantanut tuon lehden mulle.
Jäi kaupat tekemättä tällä kertaa.
HehLurttinen kirjoitti:Pari lausetta lisää ja siihen alkoikin tulemaan hintaa "parisen euroa kuukaudessa"
öö... Siis lehtitalo kustantaa mun maksettavaksi parisen euroa kuukaudessa siitä, että voin lukea Valittuja paloja.
Aikamoista huijausta, sillä ensin annettiin ymmärtää, että lehtitalo olisi kustantanut tuon lehden mulle.
Jäi kaupat tekemättä tällä kertaa.
Lehtitalon matematiikkaa.
Normaalihinta on 29,90 vuodessa eli sun "voiton" hinta olisi ollut 5,90€/vuosi.
Mä kysyn aina ensimmäiseksi että myytkö sinä jotain.
Tosi mielenkiintoisia vastauksia tulee kysymykseen.
Lopuksi niiden on pakko myöntää myyvänsä.
Puhelu loppuukin sitten siihen, koska minulla ei luonnollisesti ole rahaa.
Mää laitan normaalisti tuntemattomille numeroille (salaisille) tai sitten niille numeroille, jotka ei ole listassa.
Punaista luuria. Tuo on vaan hankalaa silloin, kun odotan soittoa joltain taholta, joka ei ole listassa.
Se punainen luurihan tuuppaa soittajan suoraan vastaajaan, johon voi tarinoida jotain henkevää, jos on tärkeää asiaa.
Joskus tuli tosin tehtyä sitäkin, että löi vaan luurin korvaan.
Punaista luuria. Tuo on vaan hankalaa silloin, kun odotan soittoa joltain taholta, joka ei ole listassa.
Se punainen luurihan tuuppaa soittajan suoraan vastaajaan, johon voi tarinoida jotain henkevää, jos on tärkeää asiaa.
Joskus tuli tosin tehtyä sitäkin, että löi vaan luurin korvaan.
-
- Oppii uutta
- Viestit:31
- Liittynyt:19 Syys 2006, 10:15
- Paikkakunta:Helsinki
- Viesti:
Todella paha.
Harkitsen jopa käyttäväni tuota ohjetta. Mulla on useimmiten sama lääke tuntemattomille numeroille kuin Lurttisella, eli punaista luuria tai en vain vastaa. Jos on jotain oikeata asiaa, osannevat jutella vastaajalle. Elleivät, surullista, todella surullista.
Minulla on tosin ainoana puhelimena työnantajan matkapuhelin (koska olen teleoperaattorilla töissä.....), ja siihenkin on alkanut tulla mainospuheluja. Hihkaisen usemmiten kauhuissani soittajalle "Hei, tämä on työpuhelin, ei tähän saa soittaa! Linja vapaaksi, hyvänen aika, mä odotan tärkeätä puhelua! Mun duuni on todella tärkeätä! Ihan tosi, älkää soittako tähän! Kauheata!"
Yleensä telemarkkinoijat ovat säikähtäneet puolikuoliaiksi eivätkä ole soittaneet enää :twisted:
- Eija
Harkitsen jopa käyttäväni tuota ohjetta. Mulla on useimmiten sama lääke tuntemattomille numeroille kuin Lurttisella, eli punaista luuria tai en vain vastaa. Jos on jotain oikeata asiaa, osannevat jutella vastaajalle. Elleivät, surullista, todella surullista.
Minulla on tosin ainoana puhelimena työnantajan matkapuhelin (koska olen teleoperaattorilla töissä.....), ja siihenkin on alkanut tulla mainospuheluja. Hihkaisen usemmiten kauhuissani soittajalle "Hei, tämä on työpuhelin, ei tähän saa soittaa! Linja vapaaksi, hyvänen aika, mä odotan tärkeätä puhelua! Mun duuni on todella tärkeätä! Ihan tosi, älkää soittako tähän! Kauheata!"
Yleensä telemarkkinoijat ovat säikähtäneet puolikuoliaiksi eivätkä ole soittaneet enää :twisted:
- Eija
Kun asuimme kaukana poissa, meillä oli melkein sama puhelinnumero kuin eräällä isolla hotellilla (Holiday Inn). Meitin numero oli 343-3220, kun hotellin numero oli 342-3220. Numeromme oli siis symmetrisempi.
Ja niitä vikasoittojahan tuli ja tuli ja tuli...Useita joka päivä. Vastaaja oli aina täynnä tuuttuuttia, kun tulimme koulusta kotiin. No, kun olimme kotona ja vastasimme näihin puheluihin, annoimme soittajille hotellin oikean numeron. Moni soitti siltikin uudestaan meille, ja moni ei tajunnut koko tilannetta; "Is this Holiday Inn?"
Mutta pahinta oli kuitenkin se, että suurin osa käyttäytyi hyvin kiittämättömästi, ikäänkuin vikanumero olisi ollut meidän vikamme.
Erään kerran muistan, kun joku soitti jostakin kaupunginviraston numerosta (sanon tämän siksi, että aika riskaabelia käytöstä työajalla työnumerosta, sillä tuosta olisi voinut joku muu vaikka valittaa; kyllä siitä jokin selvitys olisi tehty, Jenkeissä kun ei tykätä, jos asiakkaat ovat vihaisia, joten tämä täti olisi ollut tiukilla). Annoin ystävällisesti hänelle - puhelinluettelosta katsottuani - erään toisen Holiday Innin numeron, koska hän sitä pyysi. En kertonut edes, että numero oli väärä, koska pystyin auttamaan häntä tässä asiassa. Miksi turhaan olisin kertonut?
No, nainen otti ja numeron ja elämäänsä tylsistyneenä vain sulki puhelimen sen saatuaan - kiittämättä, tottakai. No, meillä oli caller id (numeronäyttö kait suomeksi), joten soitin saman tien takaisin. Kerroin hänelle, että hän oli soittanut väärään numeroon, mutta silti ystävällisesti autoin häntä, joten hieman kiitollisempi asenne olisi ollut paikallaan. Muistan vielä, kun hän sanoi "Well, maybe I wasn't grateful". Sitten kiehahti. Käytin kaikki kirosanat, jotka lontooksi osasin ("Suck my dick, you fucking cunt" ja muuta mukavaa) ja suljin luurin. Vieläkin tulee hyvä mieli, kun mietin tapahtunutta.
Joo, siis erään tapauksen (yllä ) jälkeen muutin hieman strategiaani. Käänsin toki tappion voitoksi. :twisted:
Anubiksen tapaan jätin muutaman kerran luurin pöydälle; usein laitoin luurin kaiuttimen viereen ja musat täysille; kerran sanoin yhdelle soittajalle, joka varmisteli pöytävaraustaan pääsiäiseksi, että hotellissa on ollut vesivahinko ja kaikki varaukset on peruttu; ja muutaman kerran vein luurin vessanpöntön sisäpuolelle ja vedin vessan, kaikui mukavasti. Viimeisestä, suosikistani, muistan yhden kerran, kun kuulin vessanvedon jälkeen, kun mies naureskeli kavereilleen "I think he just flushed the toilet on me!" ja kaverit putoilivat taustalla.
Käytännön pilat eli pilarit on elämän suola. Pitäisi taas enemmän keskittyä niihin.
Ai niin, olen tullut siihen tulokseen, että henkilö, joka miettii pilareita, on väkisinkin pelimies. Vaatii nimittäin positiivista otetta elämään. Pilareiden miettiminen ei onnistu, jos koko ajan widuddaa laskut ja kaikki muu. Tiedän kokemuksesta.
Ja niitä vikasoittojahan tuli ja tuli ja tuli...Useita joka päivä. Vastaaja oli aina täynnä tuuttuuttia, kun tulimme koulusta kotiin. No, kun olimme kotona ja vastasimme näihin puheluihin, annoimme soittajille hotellin oikean numeron. Moni soitti siltikin uudestaan meille, ja moni ei tajunnut koko tilannetta; "Is this Holiday Inn?"
Mutta pahinta oli kuitenkin se, että suurin osa käyttäytyi hyvin kiittämättömästi, ikäänkuin vikanumero olisi ollut meidän vikamme.
Erään kerran muistan, kun joku soitti jostakin kaupunginviraston numerosta (sanon tämän siksi, että aika riskaabelia käytöstä työajalla työnumerosta, sillä tuosta olisi voinut joku muu vaikka valittaa; kyllä siitä jokin selvitys olisi tehty, Jenkeissä kun ei tykätä, jos asiakkaat ovat vihaisia, joten tämä täti olisi ollut tiukilla). Annoin ystävällisesti hänelle - puhelinluettelosta katsottuani - erään toisen Holiday Innin numeron, koska hän sitä pyysi. En kertonut edes, että numero oli väärä, koska pystyin auttamaan häntä tässä asiassa. Miksi turhaan olisin kertonut?
No, nainen otti ja numeron ja elämäänsä tylsistyneenä vain sulki puhelimen sen saatuaan - kiittämättä, tottakai. No, meillä oli caller id (numeronäyttö kait suomeksi), joten soitin saman tien takaisin. Kerroin hänelle, että hän oli soittanut väärään numeroon, mutta silti ystävällisesti autoin häntä, joten hieman kiitollisempi asenne olisi ollut paikallaan. Muistan vielä, kun hän sanoi "Well, maybe I wasn't grateful". Sitten kiehahti. Käytin kaikki kirosanat, jotka lontooksi osasin ("Suck my dick, you fucking cunt" ja muuta mukavaa) ja suljin luurin. Vieläkin tulee hyvä mieli, kun mietin tapahtunutta.
Joo, siis erään tapauksen (yllä ) jälkeen muutin hieman strategiaani. Käänsin toki tappion voitoksi. :twisted:
Anubiksen tapaan jätin muutaman kerran luurin pöydälle; usein laitoin luurin kaiuttimen viereen ja musat täysille; kerran sanoin yhdelle soittajalle, joka varmisteli pöytävaraustaan pääsiäiseksi, että hotellissa on ollut vesivahinko ja kaikki varaukset on peruttu; ja muutaman kerran vein luurin vessanpöntön sisäpuolelle ja vedin vessan, kaikui mukavasti. Viimeisestä, suosikistani, muistan yhden kerran, kun kuulin vessanvedon jälkeen, kun mies naureskeli kavereilleen "I think he just flushed the toilet on me!" ja kaverit putoilivat taustalla.
Käytännön pilat eli pilarit on elämän suola. Pitäisi taas enemmän keskittyä niihin.
Ai niin, olen tullut siihen tulokseen, että henkilö, joka miettii pilareita, on väkisinkin pelimies. Vaatii nimittäin positiivista otetta elämään. Pilareiden miettiminen ei onnistu, jos koko ajan widuddaa laskut ja kaikki muu. Tiedän kokemuksesta.
-
- MODaaja
- Viestit:202
- Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
- Paikkakunta:Manse
- Viesti:
Puhelinmyynnissä on sellainen asiakkaan kannalta kiva puoli, ettei puhelimessa tehty kauppa ole sitova taikka lainvoimainen suoraan.
Kerran sanoin fittness lehden myyjälle että lähetä se lehti vaan. Ekan lehden mukana tulleeseen laskuun kirjoitin isoilla kirjaimilla etten moista p**kaa ole koskaan edes tilannut. Seuraava numero tuli kirjekuoressa saattokirjeen kera jossa pahoiteltiin sekaannusta tilauskeskuksessa ja toivotettiin hyvää alkavaa kesää
Nykyään sanonkin aina heti ennen kuin edes kuulen mitä on kaupan että laittakoot tulemaan vaan. Kauppa on vahvistettu vasta kun maksan laskun tms. muulla tavoin sen vahvistan (mitä niit nyt on, sms vahvistus jne.)
Tällä tavoin on hiipunut puhelinmyyjien soittelut kokonaan hiljalleen. Tosin ilmaiseksi olen saanut irtonumerot mm. GT magazinesta, fittness lehdestä, 7 päivää lehdestä ja jostain muustakin.
Kerran sanoin fittness lehden myyjälle että lähetä se lehti vaan. Ekan lehden mukana tulleeseen laskuun kirjoitin isoilla kirjaimilla etten moista p**kaa ole koskaan edes tilannut. Seuraava numero tuli kirjekuoressa saattokirjeen kera jossa pahoiteltiin sekaannusta tilauskeskuksessa ja toivotettiin hyvää alkavaa kesää
Nykyään sanonkin aina heti ennen kuin edes kuulen mitä on kaupan että laittakoot tulemaan vaan. Kauppa on vahvistettu vasta kun maksan laskun tms. muulla tavoin sen vahvistan (mitä niit nyt on, sms vahvistus jne.)
Tällä tavoin on hiipunut puhelinmyyjien soittelut kokonaan hiljalleen. Tosin ilmaiseksi olen saanut irtonumerot mm. GT magazinesta, fittness lehdestä, 7 päivää lehdestä ja jostain muustakin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa