Ulkoa linkitetty galleria?
Hellou
Olen kovasti etsinyt vaan en löytänyt, nimittäin sellaista galleramodausta, jossa itse kuvat olisi hostattu ulkopuolisella serverillä (vaikkapa imageshack jne).
Kun itsellä ei hetkellä ole liikaa levytilaa tarjolla ja kansa vaatii galleriaa.
Löytyykö moista modia ollenkaan, vai onko se edes mahdoton toteuttaa??
Olen kovasti etsinyt vaan en löytänyt, nimittäin sellaista galleramodausta, jossa itse kuvat olisi hostattu ulkopuolisella serverillä (vaikkapa imageshack jne).
Kun itsellä ei hetkellä ole liikaa levytilaa tarjolla ja kansa vaatii galleriaa.
Löytyykö moista modia ollenkaan, vai onko se edes mahdoton toteuttaa??
En ole kuullut, että tuollaista palvelua olisi, joka tarjoaisi vain kuvat, mutta ei näyttäisi omaa roskaansa siinä joukossa.
Galleriapalveluitahan muuten on netti pullollaan, kuten tuo imageshack.
Tietysti vois rekisteröidä jostain ilmaisesta pari sataa megaa tilaa ja kehitellä joku uppimis systeemi sinne, mutta se menee jo kikkailun puolelle.
Antavatko ne taas sitten linkittää ulospäin, jne...
Taidat päästä helpommalla, kun revit muutamia euroja lisää ja investoit levytilaan.
Galleriapalveluitahan muuten on netti pullollaan, kuten tuo imageshack.
Tietysti vois rekisteröidä jostain ilmaisesta pari sataa megaa tilaa ja kehitellä joku uppimis systeemi sinne, mutta se menee jo kikkailun puolelle.
Antavatko ne taas sitten linkittää ulospäin, jne...
Taidat päästä helpommalla, kun revit muutamia euroja lisää ja investoit levytilaan.
Galleria nostaa tietenkin myös siirtokaistan tarvetta, mikä tosin ei ole kovin ongelma jos foorumi ei ole iso ja varsinkin jos sen oman gallerian laittaa toimimaan sisäänkirjautuneille.
[ Vesa Piittinen - phpBB MODini ]
Merri kirjoitti:Galleria nostaa tietenkin myös siirtokaistan tarvetta, mikä tosin ei ole kovin ongelma jos foorumi ei ole iso ja varsinkin jos sen oman gallerian laittaa toimimaan sisäänkirjautuneille.
Joo siinähän se onkin, että tiedän varmaksi sen, että galleria tulee olemaan suosittu, sillä foorumillamme on todella erinomaisia alan harrastajia, ja juuri kuvien takia siellä moni vierailee.
Noh, kai sitä on sitten pohdittava asioita edelleen.
No
Mikä olisi helpoin tai paras ratkaisu kuvagalleriaksi ilmaiselle foorumille?
Mistä investoin sitä levytilaa? ja mitä se lysti maksaa?
En itse niin välitä galleriasta, mutta foorumin aktiiviset käyttäjät alkaa pikkuhiljaa hikeentyä.
phpbbplanet.com ei tietenkään koodaisi galleriaa siihen ilmaisen foorumin etusivulle, mutta jos sen gallerian saisi toimimaan linkin kautta jonnekin ulkopuoliselle palvelimelle.
Mikä olisi helpoin tai paras ratkaisu kuvagalleriaksi ilmaiselle foorumille?
Mistä investoin sitä levytilaa? ja mitä se lysti maksaa?
En itse niin välitä galleriasta, mutta foorumin aktiiviset käyttäjät alkaa pikkuhiljaa hikeentyä.

phpbbplanet.com ei tietenkään koodaisi galleriaa siihen ilmaisen foorumin etusivulle, mutta jos sen gallerian saisi toimimaan linkin kautta jonnekin ulkopuoliselle palvelimelle.
Selitä käyttäjillesi, että gallerian vaatima kaista lisätila maksaa.
Pistä se galleria maksulliseksi ja ota rahat niiltä, jotka välttämättä haluavat lisätä kuviansa galleriaan.
Tosin ehkä kannattaa katsoa sitä 1g kuvapalvelua?
Mää pistäisin mieluummin omat kuvani jonnekin omalle palvelulle, kuin toisten sivustoille.
Sillä sivustoilla on paha tapa joskus vaan hävitä ja viedä sisältö mennessään.
Pistä se galleria maksulliseksi ja ota rahat niiltä, jotka välttämättä haluavat lisätä kuviansa galleriaan.
Tosin ehkä kannattaa katsoa sitä 1g kuvapalvelua?
Mää pistäisin mieluummin omat kuvani jonnekin omalle palvelulle, kuin toisten sivustoille.
Sillä sivustoilla on paha tapa joskus vaan hävitä ja viedä sisältö mennessään.
Kiitos vinkistä! mrl586mrl586 kirjoitti:Arska, kokeile tätä ilmaista hostia.
Otin testiin tuon hostin ja kokeilen sitä galleriaa. Saa nyt nähdä kuinka käy. vai käykö kuinkaan...
Joo tuolla tietojen häviämisellä on peloteltu ja voihan siinä niinkin käydä.Lurttinen kirjoitti:Sillä sivustoilla on paha tapa joskus vaan hävitä ja viedä sisältö mennessään.

iFastNet.com:n CPanelin Zantastico-työkalulla voit asentaa helposti Coppermine- tai 4images-galleriaohjelmiston käyttöösi. Varmista ensin ohjelmien kotisivuilta, että Zantastico-työkalu asentaa uusimman version valitsemasta ohjelmistosta. Jos ohjelman kotisivulla on mainittu uudempi versio ohjelmasta, ohjelma kannattaa asentaa silloin manuaalisesti.Arska kirjoitti:Kiitos vinkistä! mrl586mrl586 kirjoitti:Arska, kokeile tätä ilmaista hostia.
Otin testiin tuon hostin ja kokeilen sitä galleriaa.
PS. Luo tietokanta CPanelin MySQL-työkalulla ennen ohjelman asennusta.
Joo. Tuota olen miettinyt, en vaan ole vielä saanut aikaiseksi selvittää mitä esim. verottaja tykkää tuollaisesta maksujen keräämisestä. Ehkä joskus tässä kun jaksan. 8)Lurttinen kirjoitti:Selitä käyttäjillesi, että gallerian vaatima kaista lisätila maksaa.
-
- MODaaja
- Viesti: